ثبت آگهی ویژه رایگان
ثبت آگهی ویژه رایگان

انواع تبلیغات موثر محصولات و خدمات

یک کمپین تبلیغاتی خوب برای محصولات و خدماتتان باعث جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش می شود. گزینه های زیادی وجود دارد که بتوانید مشتریان خود را تشویق کنید تا از محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند.

بهترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کار شما به این بستگی دارد که بتوانید مخاطبان خود را شناسایی کنید و بر این اساس به بهترین روش برای رسیدن به بازار هدف خود هزینه کنید.

روش تبلیغاتی که انتخاب می کنید باید منعکس کننده بهترین و مناسب ترین مکان برای تبلیغ محصول و یا خدمات شما باشد. مثلا اگر بازار هدفتان مجله خاصی را می خوانند شما باید در آن مجله تبلیغات کنید. در ادامه با تاکتیک های تبلیغاتی آشنا می شوید که می توانید از آن ها برای تبلیغات محصول و یا خدمات خود و دستیابی به بازار هدفتان استفاده کنید. یادتان باشد که شما می توانید همیشه از خلاقیت خود در کنار این تاکتیک ها استفاده کنید.

تبلیغات در روزنامه

تبلیغات در روزنامه می تواند کسب و کارتان را به طیف گسترده ای از مشتریان معرفی کند. این تبلیغات در صفحه ای از روزنامه به صورت لیست های طبقه بندی شده تحت عناوین موضوعی در یک بخش خاص نمایش داده می شوند و معمولا سراسر این صفحات پر از تبلیغات است.

شما می توانید بسته به نوع فعالیت و محصولتان از ترکیبی از روزنامه های سراسری که در کشور منتشر می شوند و روزنامه های محلی که مربوط به شهر یا استان خودتان هستند برای تبلیغات استفاده کنید.

تبلیغات در مجله

تبلیغات در مجله های تخصصی می تواند براحتی و به سرعت شما را به بازار هدفتان برساند. خوانندگان (مشتریان بالقوه شما) تمایل دارند که در اوقات فراغتشان مجلات را بخوانند و معمولا این مجلات را برای مدت طولانی نگه می دارند. بهتر است که تبلیغات خود را به همراه یک یا چند پیشنهاد ویژه که خواننده را جذب کند به مجلات مناسب بدهید. به عنوان مثال پیشنهاد ویژه تخفیف، برگزاری مسابقه و … تا مشتری را تحریک کند که شانس خود را امتحان کند. انواع مختلفی از مجلات وجود دارند، مانند مجلات عمومی و سرگرمی که به نظر می رسد خانم ها طیف بیشتری از خوانندگان این نوع مجلات را تشکیل می دهند. مجلات تجاری که می توان مجلات صنعتی، کسب و کار، پزشکی و … را نام برد.

اگر می خواهید تبلیغ محصولتان از رنگ های متعددی استفاده کند و در واقع خوش رنگ و لعاب باشد بهتر است در مجلاتی که از کاغذ های گلاسه و براق استفاده می کنند تبلیغات کنید. هر چند که معمولا آگهی در این مجلات گرانتر است.

مجلات معمولا مختص یک منطقه کوچک و یا یک شهر نیستند و عمدتا در کل کشور توزیع می شوند. اگر بازار هدفتان را درصد کمی از خوانندگان مجلات تشکیل می دهند این نوع تبلیغات به هیچ عنوان برایتان مقرون به صرفه نیست.

تبلیغات در رادیو

تبلیغات در رادیو راه بسیار خوبی برای رسیدن به مخاطبان خود است. اگر بازار هدفتان به یک شبکه رادیویی خاص گوش می دهند با تبلیغات منظم در این شبکه می توانید مشتریان جدیدی جذب کنید.

با این حال صدا محدودیت هایی هم دارد. شنوندگان به سختی می توانند چیزهایی که شنیده اند را به یاد داشته باشند و گاهی اوقات تاثیر تبلیغات در رادیو از بین می رود. بهترین راه برای حل این مشکل این است که تبلیغات خود را به طور مرتب تکرار کنید که این نیز هزینه ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

اگر نمی توانید برای پخش مرتب تبلیغات در رادیو هزینه کنید و فقط به تعداد کم این کار را انجام دهید ممکن است به این نتیجه برسید که این نوع تبلیغات بازدهی قوی ندارد.

تبلیغات در تلویزیون

دسترسی به تلویزیون بسیار گسترده است و اگر شما یک مارکت بزرگ و وسیع دارید استفاده از این روش تبلیغات بسیار ایده آل است. تبلیغات تلویزیونی دارای مزایای دیداری، شنیداری، حرکتی، رنگ و … برای ترغیب مشتری به خرید از شما می باشد و این مزایای مفیدی است که با استفاده از آنها شما به راحتی می توانید نشان دهید که محصول یا خدمات شما چگونه کار می کند.

تولید تبلیغات تلویزیونی و پخش آن معمولا بسیار گران است. تبلیغات در بازه های زمانی مختلف فروخته می شود. مثلا 20، 30، 60 ثانیه و هزینه های آن ها با توجه به مدت زمان پخش، برنامه تلویزیونی، استانی و یا کشوری بودن شبکه تلویزیونی، تعداد دفعات پخش، پخش در چندین شبکه و … تعیین می شود.

تبلیغات در دایرکتوری ها

دایرکتوری های کسب و کار بر اساس نام و یا رده موضوعی. مشتریانی که به دایرکتوری ها مراجعه می کنند معمولا ذهنشان برای خرید آماده است و به دنبال این هستند که از چه کسی بخرند؟

مزیت عمده دایرکتوری های آنلاین به دایرکتوری های چاپی این است که اگر شما اطلاعات تماس خود مانند نام شرکت، آدرس، تلفن و … را تغییر دادید به راحتی می توانید آنها را بروز رسانی کنید. همچنین می توانید خدمات و اطلاعات جدید را در مورد تجارت خود اضافه کنید.

اگر بازار هدف شما از دایرکتوری های آنلاین و یا چاپی استفاده می کنند این نوع تبلیغات مفید می باشد. هرچند که دایرکتوری های آنلاین استفاده بهتر و مفیدتری دارند.

تبلیغات در فضای باز و حمل و نقل

راه های بسیاری برای تبلیغات محیطی (فضای باز) و حمل و نقل وجود دارد. بیلبورد های تبلیغاتی در داخل شهر و جاده ها، استادیوم های ورزشی، مکان های تفریحی و … از جمله تبلیغات محیطی محسوب می شوند. تبلیغات در حمل و نقل می تواند پوستر در اتوبوس، مترو، فرودگاه، تاکسی، دوچرخه و … باشد.

با استفاده از بیلبودهای تبلیغاتی بزرگ می توانید پیام خود را با تاثیر بسیار زیاد ارائه کنید. اگر مشتریانتان هر روز هنگام تردد به محل کار بیلبورد شما را بینند روزی که قصد خرید داشته باشند به احتمال زیاد محصول شما در رتبه یک در ذهن آنها قرار دارد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که حتی بزرگترین بیلبوردها هم حاوی مقدار کمی اطلاعات در مورد محصول یا خدمات هستند. اگر مطالب زیادی در بیلبورد درج شود باعث مشکل در خواندن خواهد شد. مثلا بهتر است به جای توضیحات زیاد آدرس وب سایت خود را قرار دهید تا مشتریان برای پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما به آن مراجعه کنند. تبلیغات محیطی به خصوص در محیط هایی که تردد زیادی دارند و یا از اهمیت زیادی برخوردارند بسیار گران می باشد.

تبلیغات پست الکترونیکی مستقیم، کاتالوگ و بروشور

پست الکترونیکی مستقیم به معنای نوشتن به مشتریان به طور مستقیم است. دقت زیاد در انتخاب لیست ایمیل بر اساس منطقه، جنسیت، شغل، نوع منطقه و … باعث رسیدن با بازار هدف بهتر و بهینه تر می شود. روش ایمیل قابلیت سفارشی سازی زیادی دارد. به عنوان مثال شما می توانید مخاطبان خود را انتخاب کنید، آنها را به گروه هایی تقسیم کنید و برای هر گروه برنامه ریزی و زمانبندی جداگانه ای داشته باشید. یکی از مقرون به صرفه ترین و بهینه ترین روش های تبلیغات ایمیلی استفاده از خبرنامه و یا ارسال آگهی به لیست ایمیل مخاطبانتان می باشد. البته بهتر است که ترکیبی از این دو روش اعمال گردد. یعنی به گونه ای متن خبرنامه را تنظیم کنید که در هنگام خواندن این خبرنامه مشتری نیاز خود به محصولی مرتبط با خبرنامه را که شما در لیست محصولاتتان دارید حس کند و ترغیب به خرید محصول شود. روش های متعددی وجود دارد که بتوان مشتری را تشنه یک محصول کرد. به عنوان مثال می توان به ارائه بخشی از محصول به صورت رایگان قبل از خرید اشاره کرد.

کاتالوگ، بروشور، تراکت و جزوات را نیز می توانید در مناطق مورد نظر خود توزیع کنید. به عنوان مثال یکی از راههای مناسب برای اینکار پست کردن کاتالوگ یا بروشور برای مشتریانی که علاقه دارند درباره محصولات یا خدمات اطلاعات بیشتری کسب کنند می باشد.

تبلیغات آنلاین

اینترنت یک راه مقرون به صرفه برای جذب مشتریان به حساب می آید. شما می توانید با هزینه نسبتا کم به مخاطبین زیادی از سراسر دنیا دست پیدا کنید. بیشتر مشتریان قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرند محصول یا خدمات را در اینترنت جستجو می کنند. یک وب سایت که به خوبی طراحی شده باشد می تواند می تواند مشتری را ترغیب به خرید کند. روش هایی وجود دارد که شما می توانید تجارت خود را به صورت آنلاین ترویج دهید. مانند تبلیغات اینترنتی، بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو.

تبلیغات موثر در فضای مجازی
عوامل تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
راههای تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات موثر چیست
تبلیغات چاپی موثر
برای تبلیغات موثر چه باید کرد
چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم
چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم
چگونه تبلیغات موثر کنیم
تبلیغات موثر سایت
تبلیغات موثر در شبکه های اجتماعی
شیوه تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات موثر برای فروش
راههای تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات و بازاریابی موثر
تبلیغات اینترنتی موثر
تبلیغات ارتباط موثر
چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم
چه تبلیغاتی موثر است
تبلیغ موثر در اینترنت
اصول تبلیغات موثر pdf
موثر ترین تبلیغات
تکنیک تبلیغات موثر
نحوه تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
متن تبلیغات موثر
چگونه تبلیغات موثر کنیم
روشهای تبلیغات موثر

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *