ثبت آگهی ویژه رایگان
ثبت آگهی ویژه رایگان

چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟ (بخش اول)

شاید سال‌هاست كه برای كسب و كار و شغلتان زحمت می‌كشید ولی هنوز هم، با وجود اینکه مشتریان زیادی دارید، یك نام آشنا نشده‌اید. شاید با خود فكر كنید محصولات یا خدمتتان توانایی تبدیل شدن به یک نام آشنا یا برند را ندارد اما اشتباه می‌كنید. تقصیر را بر گردن خط تولید یا مجموعه‌ای كه سازمان‌دهی كرده‌اید نیندازید؛ مقصر اصلی خود شمایید كه هیچ وقت با صدای بلند نام كسب و كار و ویژگی های فوق‌العاده‌اش را به زبان نیاورده‌اید. آگهی ویژه همراه شماست؛ اینكه به شما پرقدرت‌ترین بلندگوی جهان را هدیه كنیم تا تنها با اندكی هزینه بیشتر و كمی فكر و خلاقیت، بتوانید موفقیت كسب و كارتان را چند برابر کنید.

موضوع تبلیغ را کاملا مشخص کنید

در مورد چه موضوعی می‌خواهید تبلیغ كنید؟ میخواهید یك پوشك بچه را معرفی كنید یا می‌خواهید در مورد یك جعبه مداد رنگی حرف بزنید؟ اگر میخواهید اطلاع‌رسانی موثری داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت بازارتان هدایت كنید، باید قبل از هرچیز گروه هدف‌تان را انتخاب كنید. مهم نیست كه چه كسانی مصرف‌كننده نهایی محصول شما هستند، شما باید به خریداران اصلی محصول توجه كنید. مثلا وقتی آگهی یك پوشك بچه را طراحی می‌كنید، مصرف‌كننده محصول شما نوزادان هستند اما قطعا این گروه خریداران شما نیستند. خریداران شما مادرانی هستند كه به فكر پوشك‌شدن بچه‌های‌شان هستند پس باید در محلی آگهی دهید كه تعداد بیشتری از مادران از آن عبور می‌كنند و همین طور سبك اطلاع رسانی‌تان را باید طوری انتخاب كنید كه بتواند توجه یك مادر را به‌خود جلب كند و برایش جالب باشد.

علاوه بر انتخاب بهترین محلی كه گروه هدف شما در آن حضور دارند، باید به شیوه طراحی پیام هم توجه کنید. هنگامی که بازار هدف شما مادران هستند، باید طوری تبلیغ كنید كه به سوالات اصلی و همیشگی آن‌ها پاسخ داده شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس دو دو تا چهار تا كار می‌كند، پس اگر می‌خواهید به یك خانم پیام بدهید، از قدرت عاطفه و نگرانی‌های احساسی‌اش كمك بگیرید و اگر می‌خواهید یك مرد را تحت‌تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمركز كنید.

با یك نگاه در ذهن ها ماندگار شوید

به‌طور كلی پیام تبلیغاتی موفق، پیامی است كه می‌تواند در نخستین نگاه مخاطب را به‌خود جذب كند پس سعی كنید خیلی وارد حاشیه‌ها و جزئیات نشوید و یك تصویر یا جمله ساده را انتخاب كنید كه با یك‌بار دیده شدن فهمیده می‌شود و در ذهن می‌ماند. حالا وقت آن است كه یك نقطه طلایی در تبلیغ‌تان وارد كنید؛ از قدرت احساسات و همذات‌پنداری مخاطب برای در یاد ماندن تبلیغ‌تان استفاده كنید و او را درگیر آگهی‌ای كنید كه مقابلش قرار دارد. گاهی اوقات یک کلمه یا چند کلمه میتواند برند شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند؛ حتی گاهی این چند کلمه میتواند یک لطیفه یا کلماتی که خنده بر لبان مخاطب می آورد باشد. حتما از این دست کلمات یا جملات شنیده اید.

همراه و همزبان مخاطب شوید

به مخاطب فخر نفروشید و نخواهید فهم و سوادتان را به رخش بكشید. با او به زبان خودش حرف بزنید و اگر مخاطب شما یك خانم خانه دار است، سادگی او را درنظر بگیرید و اگر مدرس دانشگاه است، سال‌ها تلاش او را در محیط‌های علمی نادیده نگیرید. اجازه دهید كه او خودش را جزئی از سازمان شما بداند و از این همزبانی لذت ببرد. اگر تبلیغ شما به صورت کلامی و مستقیم است یعنی به عبارتی خودتان در مورد محصول و خدماتتان با کسی حرف میزنید سعی کنید با سوالاتتان مخاطب را به سمتی که میخواهید بروید هدایت کنید. سوالاتی که جواب آنها بله یا خیر باشد روش موثری است و یا اینکه سعی کنید طوری سوال بپرسید که مشتری خودش به صحبت بیاید. از صحبت های مشتری میتوان فهمید که محصول یا خدمات به چه شکلی به او داده شود رضایت بیشتری دارد.

برای مخاطب دانه بپاشید

استفاده از الفاظ را كنار بگذارید و گمان نكنید اگر نكته‌ای كه در كسب و كارتان هست، در تبلیغ‌تان نیاید، دیگران شما را ضعیف فرض می‌كنند. بلكه سعی كنید در تبلیغ‌تان نقاط طلایی كسب و كار و تفاوت‌هایش با هم‌صنف‌های‌تان را مختصر و مفید روشن كرده و كاری كنید كه مخاطب برای كسب اطلاعات تكمیلی خودش پیگیر شما باشد. فكر نكنید اگر وارد جزئیات شوید و خیلی حاشیه پردازی كنید، تبلیغ‌تان موفق می‌شود، بلكه برعكس. كوتاه حرف بزنید و تنها از شعارهای تكان‌دهنده و به یاد ماندنی كمك بگیرید. مانند نکته قبلی که ذکر شد شما باید سعی کنید طوری تبلیغ کنید که مخاطب احساس نیاز کند و پیگیر کسب اطلاعات بیشتر شود. در بیان نقاط قوت و تفاوت با سایر هم صنف هایتان فقط معیار سنجش کیفیت خدمات باشد و به هیچ وجه دیگر برندها را تخریب نکنید؛ انتخاب را بر عهده مشتری بگذارید، این باعث میشود که مشتری حس کند که شما سعی در رفع نیاز او دارید نه اینکه فقط فروش برایتان مهم باشد.

چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟ (بخش دوم)

 

انواع تبلیغات موثر محصولات و خدمات

 

تبلیغات موثر در فضای مجازی
عوامل تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
راههای تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات موثر چیست
تبلیغات چاپی موثر
برای تبلیغات موثر چه باید کرد
چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم
چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم
چگونه تبلیغات موثر کنیم
تبلیغات موثر سایت
تبلیغات موثر در شبکه های اجتماعی
شیوه تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات موثر برای فروش
راههای تبلیغات موثر برای جذب مشتری
تبلیغات و بازاریابی موثر
تبلیغات اینترنتی موثر
تبلیغات ارتباط موثر
چگونه تبلیغات موثر انجام دهیم
چه تبلیغاتی موثر است
تبلیغ موثر در اینترنت
اصول تبلیغات موثر pdf
موثر ترین تبلیغات
تکنیک تبلیغات موثر
نحوه تبلیغات موثر
تبلیغات موثر برای جذب مشتری
متن تبلیغات موثر
چگونه تبلیغات موثر کنیم
روشهای تبلیغات موثر

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *